how-i-came-to-love-yoga

 

POZOR POZOR POZOR !!!

V letnom režime budú hodiny v Piešťanoch utorky a štvrtky rano o 8.0 hod., večer o 19.00 hod. 🙂

Myjava – letné prázdniny, začiname v septembri 2017 🙂

V Dobromilom Ateliéti cvičíme pravidelne jogu.

Precvičuje Dobromila.

Zameriavam sa na klasickú hatha jogu spojenú s relaxaciou s aromaterapiou a vibračnými hudobnými nástrojmi 🙂

Vstupné je dobrovoľné – doporučená cena 3 eurá

Je potrebné si doniesť karimatku, pohodlné oblečenie, dobrú naladu 🙂

 

Stručný opis HATHA JOGY 🙂

Túžite získať psychickú a fyzickú silu, nájsť cestu k sebe, vyformovať si postavu a zharmonizovať myseľ a telo? Navštívte hodinu hatha jogy. Určite neoľutujete!
Cvičenie hatha jogy prináša pocit rozvoja, a to v dvoch rovinách. V mentálnej(duševnej) prináša ukľudnenie, pocit vyrovnanosti. V druhej fyzickej zase prináša zlepšenie kondície, vitality, pružné svaly a kĺbovú pohyblivosť.Samotný význam slova hatha sa prekladá ako sila alebo úsilie. Doslova to znamená naučiť sa správne dýchať, úsilie získať psychickú a fyzickú silu, nájsť cestu k sebe a vyrovnať sa so samým sebou, vyformovať postavu a zharmonizovať myseľ a telo.

Hatha joga má filozofické korene v tantrickom pohybe. To znamená, že telo a s ním spojený pohyb využíva ako nástroj k hľadaniu a vnímaniu vnútorného pokoja. Pomáha očistiť telo, a tým aj myseľ. K tejto očiste slúžia ásany (pozície), mudry (symbolické gestá), pránajáma (kontrola dychu) a krije (očistné techniky).

Dobre zvádnutá asána je oveľa viac než len estetický zážitok. Je to taktiež pochopenie a zvládnutie určitých procesov v našom tele, či už na fyzickej alebo spirituálnej úrovni. Cvičením asán si zlepšujeme dýchanie, zosiľujeme svaly, stimulujeme nervovú sústavu a vnútorné orgány.

Hatha joga je tu pre všetkých

Je ideálnym cvičením pre všetkých, ktorí chcú dosiahnuť dobrý zdravotný stav a kondíciu. Cvičením Hatha jogy ovplyvňujeme tiež činnosť autonómneho vegetatívneho systému, ovládame riadenie emócií, ktoré sú spojené so žľazami s vnútornou sekréciou. Vďaka cvičeniu a dýchaniu sa učíme rozumieť svojmu telu a okoliu.

Jemná Hatha yoga je výborná pre začiatočníkov a mierne pokročilých, pre obe pohlavia a všetky vekové kategórie. Zlepšuje ohybnosť a silu svalov a kĺbov, uľavuje od bolesti chrbta a šije, uvoľňuje stres, redukuje nadbytočný tuk. Okrem jednoduchých a účinných asán hodiny obsahujú aj relaxáciu, dychové a meditačné cvičenia. Tie vás zbavia únavy a prinesú energiu, vnútorný pokoj a rovnováhu.

Smerovanie Hatha jogy je ozdravenie celého organizmu, zvýšenie jeho zdatnosti a vnímavosti cez cvičenia, ktoré sú nenáročné, šetriace kĺby a aktivújúce činnosť vnútorných orgánov. Azda ju najlepšie pochopíte, keď ju vyskúšate.

BAKA ÁSANA - kopie

Odporúčaná JOGA

Rishikesh Yog Darshan

Yogacharaya Uttam Rishikesh / Uttam Singh Kunwar

With my dear teacher

img_20121013_090414

https://www.facebook.com/yogacharyauttamrishikesh/?fref=ts

http://www.rishikeshyogdarshan.com/

Matej Jurenka

1012832_10151784708976757_806920988_n

http://www.jurenka-yoga.sk/index2.htm

Zdeno Yogi

zy-chaturanga

http://zdeno-yogi.net/

Eva Zajasenská

13256186_10156876916030177_1276620229178465454_n

http://eva-yoga.webnode.sk/

yoga_quote_2